Wednesday, April 4, 2012

AKU SEBUAH BEG.(karangan autobiografi)

AKU SEBUAH BEG.

  Aku sebuah beg,aku berjenama Adidas.Aku dibawa ke Malaysia dan aku dipamerkan di sebuah kedai aku berwarna hitam dan belangku berwarna putih , aku melihat kawan-kawan ku dibeli oleh ramai orang yang mengunjungi tempat ini,aku hanya menunggu untuk dibeli oleh orang.Aku berharap aku dibeli oleh seseorang yang baik .

Keesokan harinya,aku dibeli oleh seorang wanita,dia membelekku dan matanya  sedang mencari tanda hargaku,dia melihat tanda hargaku.hargaku ialah dua ratus ringgit dia terus membeliku namanya Roslina dia memberi beg itu kepada anaknya yang bernama Adam.

"Ibu,ibu sudah beli beg untuk Adam?".Ibu berkata"sudah sayang,mari sini tengok beg kamu".Wah! cantiknya beg ini ibu kata Adam,baiklah Adam kamu jaga beg ini elok elok boleh? kata ibu.boleh!ibu boleh saya bawa beg ini ke atas sekarang?. boleh pergilah.

"Adam bangun sayang"kata ibu.adam berkata"baiklah ibu"Adam mahu ke sekolah sekarang.baiklah siapkan semua barang kamu, kata ibu.

Selamat pagi kata cikgu Ros.Ahmad pergi ke tempat Adam lalu membelekku , lalu kawan Adam bertanya pada dia jenama apa yang kamu beli?.Saya beli beg berjenama Adidas.oh begitu,cantik beg kamu kata kawan Adam kepadanya.

Setiap minggu aku dibasuh oleh Adam.Aku sangat gembira kerana mendapat tuan yang baik sepertinya..

4 comments:

  1. There is not a soul who does not have to beg alms of another, either a smile, a handshake, or a fond eye. See the link below for more info.


    #beg
    www.ufgop.org


    ReplyDelete